Contacteer ons

Ligging

Onze appartementen in Oostende

Contact

Mail, bel of vul het contactformulier in

FAQ

Antwoorden op belangrijke vragen

Zeedijk 116 & 123

Vakantieappartementen De Loft en Het Appartement liggen op amper 70 meten naast elkaar op de Zeedijk in Oostende. De Loft op de vijfde verdieping links. Het Appartement op de zesde verdieping rechts.

appartementen_zeedijk_oostende_zeezicht
Is jouw vakantieperiode nog vrij?

De antwoorden op veelgestelde vragen

Ik wil graag boeken, wat nu?
Stuur ons een mail met daarin de volgende gegevens: naam, adres en telefoonnummer waarop je het best te bereiken bent. Aan de hand van die gegevens maken we een huurovereenkomst op. Daarin vind je alle informatie met betrekking tot de huur en al onze contactgegevens. Je krijgt de huurovereenkomst via mail. Heb je alles rustig nagelezen en ben je akkoord, dan kan je deze ondertekenen en terugsturen. Dat is het gemakkelijkste via mail (scannen of fotograferen en terugmailen), maar mag eventueel ook via de post. In de huurovereenkomst vind je ook alle betaalgegevens. Meer informatie over de wijze van betaling, vind je bij de vraag: “Wanneer moet ik de huur betalen?”
Wanneer moet ik de huur betalen?
Boek je 1 maand of minder voor je vakantie? Dan betaal je meteen de volledige huurprijs. Boek je meer dan een maand voor je vakantie? Dan betaal je bij het boeken de helft van de huurprijs. Een maand voor vertrek betaal je dan de andere helft. Boek je meer dan 8 maanden op voorhand? Dan betaal je bij het boeken 25%, 4 maanden voor vertrek betaal je nogmaals 25% en een maand voor vertrek betaal je de laatste 50%.
Hoeveel bedraagt de waarborg? En wanneer krijg ik die terug?
De waarborg bedraagt 250 euro. Je betaalt die samen met de laatste schijf van de huur (een maand voor vertrek). Binnen de week na je verblijf wordt het geld teruggestort op de rekening waarvan de huur werd betaald.
Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
In de huurovereenkomst staat het volgende over het annuleren van je vakantie: Bij annuleringen tot twee maand voor vertrek wordt 10% van de huurprijs in rekening gebracht. Bij annuleringen tot een maand voor vertrek wordt 50% van de huurprijs in rekening gebracht. Bij annuleringen nadien wordt 100% van de huurprijs in rekening gebracht. Om risico’s te vermijden kan je ervoor kiezen om een annulatieverzekering af te sluiten via je verzekeringsmakelaar.
Kan ik ook voor een weekend of voor een midweek huren?
Neen, dat kan niet. We verhuren onze vakantiewoningen van maart tot oktober enkel per week. Bij Het Appartement is dat van zaterdag tot zaterdag. De Loft wordt tijdens die periode verhuurd van vrijdag tot vrijdag. Kom je in november, december, januari of februari? Dan kan je onze vakantieverblijven wel korter huren, maar steeds met een minimum van 5 nachten.
Kan ik kiezen op welke dag de huurperiode start?
Dat hangt er wat van af. Van maart tot oktober verhuren we Het Appartement steeds van zaterdag tot zaterdag. De Loft wordt tijdens die periode verhuurd van vrijdag tot vrijdag. Kom je in november, december, januari of februari, dan kan je in overleg met ons ook toekomen en/of vertrekken op een andere dag. Dit is enkel mogelijk buiten de schoolvakanties en op voorwaarde dat je minimum 5 nachten verblijft.
Om hoe laat kan ik in het appartement en tot hoe laat kunnen we blijven?
Je kan toekomen vanaf 14 uur. Vertrekken doe je ten laatste om 10 uur. Dat geeft ons de tijd om het vakantieappartement te poetsen. Dankzij ons flexibel sleutel-systeem, kan je ook later toekomen en/of vroeger vertrekken. Meer info daarover vind je bij de vraag “Hoe krijg ik de sleutels van de vakantiewoning?”.
Hoe krijg ik de sleutels van de vakantiewoning?
Huur je Het Appartement, dan sturen we de sleutel van de garage op per post. In de garage hangt een sleutelkluisje waarin alle andere sleutels zitten die je nodig hebt, in tweevoud. Nadat de volledige huurprijs betaald is, bezorgen we je via mail het exacte adres van de garage en de code van de sleutelkluis. Wanneer je na de vakantie terug naar huis gaat, laat je alle sleutels terug in het kluisje achter, ook de sleutel van de garage mag je daar achterlaten. Huur je De Loft? Dan volgt info via mail.
Is er een lift aanwezig in het gebouw?
Ja, beide vakantiewoningen zijn bereikbaar via de lift. Het Appartement ligt op de zesde verdieping en is met de lift bereikbaar via de hoofdingang. Bij De Loft kan je kiezen. Ofwel neem je de hoofdingang, doe je een paar trappen en neem je van daar de lift naar de vijfde verdieping. Ofwel neem je de achteringang van het gebouw in de Troonstraat. Wie de achteringang neemt, hoeft geen trappen te doen en kan meteen met de lift naar de vijfde verdieping gaan. Hier vind je de grondplannen van Het Appartement en De Loft.
Wat is er allemaal aanwezig in de keuken?
De keuken van Het Appartement is heel uitgebreid ingericht. Hier vind je de volledige omschrijving van keukentoestellen, potten en pannen, babystoel…
Kan ik beddengoed, handdoeken en keukenhanddoeken huren?
Ja, dat kan zeker. Opgemaakte bedden kosten 5 euro per persoon. De bedden worden opgemaakt met droogkastzachte niet gestreken dekbedovertrekken. Wil je dat deze toch gestreken zijn, dan kost het 10 euro per persoon. Een handdoekenset kost 5 euro per persoon. Voor die prijs heb je een badhanddoek, een gewone handdoek en een washandje. Ook keukenhanddoeken kan je huren, die kosten 5 euro per set van 5 stuks. Momenteel loopt er een promotie van gratis beddengoed en handdoeken op De Loft.
Is er WiFi?
In Het Appartement en De Loft kan je gratis gebruik maken van WiFi. Het wachtwoord vind je bij aankomst in de infobrochure. Ook op de Zeedijk en in het stadscentrum van Oostende is er gratis wifi. Zoek het netwerk _Free Wifi aan Zee en log in.
Is er digitale televisie?
Dankzij digitale televisie van Proximus kan je genieten van 80 televisiezenders in digitale kwaliteit, onder andere Belgische, Nederlandse, Franse en Engelse zenders.
Is het vakantieverblijf rolstoeltoegangkelijk?
Eerlijk is eerlijk: we weten niet goed wat nodig is om een woning “rolstoeltoegankelijk” te noemen. Wat we wel weten, is dat mensen die in een rolstoel zitten het appartement regelmatig huren. Omdat jij het beste weet wat jouw behoeften zijn, hebben we een grondplan voorzien van onze vakantieverblijven met daarop de afmetingen van de hoofdingang, de lift én de maten van alle doorgangen in de woning. Hier vind je de grondplannen van Het Appartement en De Loft. Of zoek onderaan deze pagina op grondplan
Wat zijn de afmetingen van de bedden?
In Het Appartement: Kamer 1: Dubbel bed: 1m80 – 2m10 met split. Omdat de meeste mensen dergelijk hoeslaken niet hebben, ligt dit sowieso gratis op het bed. Donsdeken: 2m40 x 2m20 Kamer 2: Dubbel bed: 1m40 – 2m, Donsdeken: 2m40 x 2m20. Enkele hoogslaper 90 cm – 2m, Donsdeken 1m50 – 2m Living: Dubbel sofabed: 1m40 – 2m, donsdeken: 2m40 x 2m20 In De Loft: Dubbelbed: 1m60 – 2m, donsdeken: 2m40 x 2m60
Hoe groot is de parkeerplaats? En waar ligt die?
Bij Het Appartement is er een overdekte garage op straatniveau. Deze is 6 meter diep, 2m90 breed en 2m05 hoog. De garage bevindt zich aan de achterzijde van het appartementsgebouw, in de straat parallel met de Zeedijk. De Loft heeft een eigen parkeerplaats. Deze is 5 meter diep en 2m50 breed. Deze parkeerplaats ligt op een afgesloten parking in de straat aan de achterkant van het gebouw. Bij het huren van De Loft krijg je de sleutel van de slagboom.
Waar parkeren mijn bezoekers goedkoop in Oostende?
Zowel Het Appartement als De Loft hebben een gratis parkeerplaats. Zoek je nog extra parkeerplek, dan vind je deze in de straten rondom en op de Zeedijk: Van oktober tot en met maart parkeer je in de buurt van de vakantieverblijven voor slechts 10 cent per uur. Je betaalt elke dag van 9 tot 20 uur. Van april tot en met september geldt bovenstaand parkeertarief enkel in de straatjes dwars op de Zeedijk. In de Zeedijk en in de Troonstraat betaal je dan € 0,75 per uur. Wil je tijdens die periode goedkoper parkeren, dan kan dat op de grote parking op de hoek van de Troonstraat en de Northlaan (ingang via Northlaan). Daar parkeer je meestal gratis. In juli en augustus betaal je 1 euro per dag.
Zijn de vakantiewoningen vlot te bereiken met het openbaar vervoer?
Zeker en vast. Met trein en de kusttram geraak je heel gemakkelijk op je vakantiebestemming. In welk van beide vakantiewoningen je ook verblijft, je neemt in het station van Oostende best de kusttram richting De Panne. Stap uit aan halte Oostende Northlaan. Het Appartement ligt op 400 meter van deze halte. De Loft ligt op 500 m van deze halte. Klik hier voor alle info over de kusttram. Surf naar de NMBS voor de dienstregeling van en naar Oostende
Wat is niet inbegrepen in de huurprijs?
Op deze websitepagina’s over Het Appartement en De Loft vind je onderaan wat er allemaal inbegrepen is. Alle kosten zijn inbegrepen In de huurprijs, behalve de eindschoonmaak (€ 45). De eindschoonmaak is verplicht, enkel zo kunnen we garanderen dat de vakantieverblijven pico bello in orde zijn voor jou en onze volgende huurders. Beddengoed, badgoed en keukenhanddoeken kan je zelf meebrengen of huren. De prijs hiervan lees je hier: “Hoeveel kost het om beddengoed, handdoeken en keukenhanddoeken te huren?”
Kan ik korting krijgen?
Wie het appartement een tweede, derde,… keer huurt, krijgt een korting. Huur je het appartement tijdens de schoolvakanties, dan bedraagt die korting 5%. Op alle andere momenten bedraagt de korting 10%. Wie het appartement huurt voor 14 nachten, krijgt 20% korting (uitzondering: juni en schoolvakanties).

Contacteer Anke & Hans, de verhuurders

Is de periode die je wenst nog vrij? Neem contact op met ons om jouw vakantie aan zee vast te leggen. Wij geloven in persoonlijk contact. Mail of bel ons. We beantwoorden snel je vragen.

Mail ons

Stuur ons een mailtje om aan te geven wanneer je wil boeken. Vermeld welke periode je het Appartement of de Loft wil boeken.

Stuur een SMS

Stuur ons een berichtje op +32 479 52 73 25. Vermeld welke periode je graag het Appartement of de Loft huurt.

Bel ons

Bel je liever? Dat kan op +32 479 52 73 25, wanneer het je uitkomt, zelfs al is dat 's avonds laat. Laat zeker een voicemail na als we even niet opnemen.

Vul je gegevens in

Stel je vraag via dit contactformulier. Wij contacteren je dan zo spoedig mogelijk.

Facebook
Facebook
Instagram
Twitter
Follow by Email