FAQ - De antwoorden op je vragen

Op deze FAQ-pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over huren bij appartement-met-zeezicht.be. Lees deze vragen en antwoorden even door voordat je je vakantie boekt in Het Appartement of De Loft.

Ik wil graag boeken. Hoe reserveer ik mijn vakantieperiode?
Je reserveert bij ons eenvoudig. Klik hier voor onze reserveringspagina. Op die pagina kies je de gewenste periode voor je vakantie en geef je je gegevens in. Vervolgens maken we een huurovereenkomst op. Daarin vind je alle informatie met betrekking tot de huur en al onze contactgegevens. Je krijgt de huurovereenkomst via mail. Heb je alles rustig nagelezen en ben je akkoord, dan kan je deze ondertekenen en terugsturen. Dat is het gemakkelijkste via mail (scannen of fotograferen en terugmailen), maar mag eventueel ook via de post. In de huurovereenkomst vind je ook alle betaalgegevens. Meer informatie over de wijze van betaling, vind je bij de vraag: “Wanneer moet ik de huur betalen?”
Kan ik één nacht, een weekend of een midweek huren?
Neen, dat kan jammer genoeg niet. We verhuren onze vakantiewoningen enkel per week.
Kan ik kiezen op welke dag de huurperiode start?
We werken met vaste aankomst- en vertrekdagen. Bij Het Appartement is dat steeds opt zaterdag. De Loft wordt steeds verhuurd van vrijdag tot vrijdag.
Wanneer moet ik de huur betalen?
Boek je 1 maand of minder voor je vakantie? Dan betaal je meteen de volledige huurprijs. Boek je meer dan een maand voor je vakantie? Dan betaal je bij het boeken de helft van de huurprijs. Een maand voor vertrek betaal je dan de andere helft. Boek je meer dan 8 maanden op voorhand? Dan betaal je bij het boeken 25%, 4 maanden voor vertrek betaal je nogmaals 25% en een maand voor vertrek betaal je de laatste 50%.
Hoeveel bedraagt de waarborg? En wanneer krijg ik die terug?
De waarborg bedraagt 250 euro. Je betaalt die samen met de laatste schijf van de huur (een maand voor vertrek). Binnen de week na je verblijf wordt het geld teruggestort op de rekening waarvan de huur werd betaald.
Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
In de huurovereenkomst staat het volgende over het annuleren van je vakantie: Bij annuleringen tot twee maand voor vertrek wordt 10% van de huurprijs in rekening gebracht. Bij annuleringen tot een maand voor vertrek wordt 50% van de huurprijs in rekening gebracht. Bij annuleringen nadien wordt 100% van de huurprijs in rekening gebracht. Om risico’s te vermijden kan je ervoor kiezen om een annulatieverzekering af te sluiten via je verzekeringsmakelaar.
Wat zijn de afmetingen van de bedden?
De afmetingen van de bedden in Het Appartement: Kamer 1: Dubbel bed: 1m80 – 2m10 met split. Omdat de meeste mensen dergelijk hoeslaken niet hebben, ligt dit sowieso gratis op het bed. Donsdeken: 2m40 x 2m20 Kamer 2: Dubbel bed: 1m40 – 2m, Donsdeken: 2m40 x 2m20. Enkele hoogslaper 90 cm – 2m, Donsdeken 1m50 – 2m Living: Dubbel sofabed: 1m40 – 2m, donsdeken: 2m40 x 2m20 In De Loft: Dubbelbed: 1m60 – 2m, donsdeken: 2m40 x 2m60. Gedekte bedden zijn inbegrepen bij De Loft inbegrepen in de prijs van de eindschoonmaak.
Kan ik beddengoed, handdoeken en keukenhanddoeken huren?
We verhuren bij voorkeur geen beddengoed, badgoed en keukenhanddoeken meer. De nieuwe btw-regels maken dit te duur en te complex. Op deze pagina vind je meer info over het huren van beddengoed en handdoeken.
Om hoe laat kan ik toekomen en tot hoe laat kunnen we blijven?
In het Appartement kan je toekomen vanaf 15 uur. Vertrekken doe je ten laatste om 11 uur. Dat geeft ons de tijd om het vakantieappartement te poetsen. In de Loft kan je toekomen vanaf 17 uur en vertrekken kan tot 14 uur om dezelfde reden. Dankzij ons flexibel sleutel-systeem, kan je ook later toekomen en/of vroeger vertrekken. Meer info daarover vind je bij de vraag “Hoe krijg ik de sleutels van de vakantiewoning?”.
Hoe krijg ik de sleutels van de vakantiewoning?
We werken met een sleutelkluisje met daarin alle nodige sleutels in tweevoud. Daardoor ben je vrij om aan te komen of te vertrekken op een moment dat voor jou het beste uitkomt. Van zodra het saldo van de huurprijs op onze rekening staat, krijg je een mailtje met daarin de precieze locatie en de code van de sleutelkluis.
Is er een lift aanwezig in het gebouw?
Ja, beide vakantiewoningen zijn bereikbaar via de lift. Het Appartement ligt op de zesde verdieping en is met de lift bereikbaar via de hoofdingang. Bij De Loft kan je kiezen. Ofwel neem je de hoofdingang, doe je een paar trappen en neem je van daar de lift naar de vijfde verdieping. Ofwel neem je de achteringang van het gebouw in de Troonstraat. Wie de achteringang neemt, hoeft geen trappen te doen en kan meteen met de lift naar de vijfde verdieping gaan. Hier vind je de grondplannen van Het Appartement en De Loft.
Wat is er allemaal aanwezig in de keuken?
De keuken van Het Appartement is heel uitgebreid ingericht. Hier vind je de volledige omschrijving van keukentoestellen, potten en pannen, babystoel…
Is er WiFi?
In Het Appartement en De Loft kan je gratis gebruik maken van WiFi. Het wachtwoord vind je bij aankomst in de infobrochure. Ook op de Zeedijk en in het stadscentrum van Oostende is er gratis wifi. Zoek het netwerk _Free Wifi aan Zee en log in.
Is er digitale televisie?
Dankzij digitale televisie van Proximus kan je genieten van 80 televisiezenders in digitale kwaliteit, onder andere Belgische, Nederlandse, Franse en Engelse zenders.
Is het vakantieverblijf rolstoeltoegangkelijk?
Eerlijk is eerlijk: we weten niet goed wat nodig is om een woning “rolstoeltoegankelijk” te noemen. Wat we wel weten, is dat mensen die in een rolstoel zitten het appartement regelmatig huren. Omdat jij het beste weet wat jouw behoeften zijn, hebben we een grondplan voorzien van onze vakantieverblijven met daarop de afmetingen van de hoofdingang, de lift én de maten van alle doorgangen in de woning. Hier vind je de grondplannen van Het Appartement en De Loft.
Hoe groot is de parkeerplaats? En waar ligt die?
Bij Het Appartement is er een overdekte garage op straatniveau. Deze is 6 meter diep, 2m90 breed en 2m05 hoog. De garage bevindt zich aan de achterzijde van het appartementsgebouw, in de straat parallel met de Zeedijk. De Loft heeft een eigen parkeerplaats. Deze is 5 meter diep en 2m50 breed. Deze parkeerplaats ligt op een afgesloten parking in de straat aan de achterkant van het gebouw. Bij het huren van De Loft krijg je de afstandsbediening van de slagboom.
Waar kan ik een tweede wagen parkeren?
Je kunt je tweede wagen parkeren in de straten rond het Appartement of de Loft. Van oktober tot en met maart parkeer je in de buurt van de vakantieverblijven voor slechts 10 cent per uur. Je betaalt elke dag van 9 tot 20 uur. Van april tot en met september betaal je daar € 0,75 per uur. Wil je tijdens die periode goedkoper parkeren, dan kan dat proberen op de grote parking op de hoek van de Troonstraat en de Northlaan (ingang via Northlaan). Daar parkeer je meestal gratis. Of je kan parkeren achter de paardenrenbaan. Meer info hierover en een stratenplan vind je op onze pagina over parkeren in Oostende.
Zijn er winkels in de buurt
2 supermarkten, 2 bakkers, een apotheek, verschillende restaurants en tavernes, de MediaMarkt. Ze bevinden zich binnen 1 km van Het Appartement en De Loft.
Zijn de vakantiewoningen vlot te bereiken met het openbaar vervoer?
Zeker en vast. Met trein en de kusttram geraak je heel gemakkelijk op je vakantiebestemming. In welk van beide vakantiewoningen je ook verblijft, je neemt in het station van Oostende best de kusttram richting De Panne. Stap uit aan halte Oostende Northlaan. Het Appartement ligt op 400 meter van deze halte. De Loft ligt op 500 m van deze halte. Klik hier voor alle info over de kusttram. Surf naar de NMBS voor de dienstregeling van en naar Oostende
Wat is niet inbegrepen in de huurprijs?
Op deze websitepagina’s over Het Appartement en De Loft vind je onderaan wat er allemaal inbegrepen is. Alle kosten zijn inbegrepen In de huurprijs, behalve de eindschoonmaak (€ 60 in het Appartement, € 65 in de Loft), beddengoed, badhanddoeken en keukenhanddoeken. De eindschoonmaak is verplicht, enkel zo kunnen we garanderen dat de vakantieverblijven pico bello in orde zijn voor jou en onze volgende huurders. Beddengoed, badgoed en keukenhanddoeken kan je naar Het Appartement zelf meebrengen of huren. De prijs hiervan lees je hier: “Hoeveel kost het om beddengoed, handdoeken en keukenhanddoeken te huren?”
Kan ik mijn hond(en) meenemen op vakantie?
We vinden dat iedereen van de zee moet kunnen genieten met wie hij liefheeft. Met je partner, je vrienden, je kinderen of kleinkinderen… en dus ook met je honden. Eén of twee honden kunnen perfect voor ons, mits het betalen van een kleine toeslag. Op onze pagina honden toegelaten vind je alle info over vakantie aan zee met je huisdier.
Mag ik roken in het vakantieverblijf?
Nee, roken is verboden in Het Appartement en De Loft.
Welke huisregels moet ik respecteren?
Onze huisregels zorgen ervoor dat de huurder voor jou Het Appartement of De Loft in prima staat achterlaat. Het wijst huurders op het rookverbod, op onze regels voor huisdieren, enzovoort. Iedereen die bij ons huurt, moet deze regels ondertekenen en respecteren. Via deze link lees je de huisregels en huurvoorwaarden na.
Is er een fietsenberging aanwezig?
Ja. Je kunt je fietsen droog en veilig binnen stallen. Het Appartement heeft een ruime garage met plaats voor fietsen. De Loft heeft 3 lokalen voor fietsen in de kelder van het gebouw, toegankelijk vanaf de Troonstraat. Klik hier voor het plannetje van de fietsenberging van De Loft.
Je zoekt een vakantie met zeezicht in Oostende? Bekijken onze vakantieappartement

Nog meer Vragen?

Vind je het antwoord op jouw vraag niet op deze FAQ-pagina? Contacteer ons gerust. De particuliere verhuurders Anke en Hans verhuren hun twee verblijven op de Zeedijk in Oostende. Je kan bij hen met al je vragen terecht. Huur ook bij hen rechtstreeks het Appartement of de Loft voor jouw volgende vakantie met zeezicht in Oostende.

Kusttram_nieuw_de lijn
Kusttram info
De Panne_strandcabine
Uitstap naar De Panne
Arne-Quinze_oostende_blokken
Zeedijk Oostende
Zeedijk_Strand_fietsen
Gratis fietsenberging